02133913769 - 09120256652

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 320

هیوندای ویژنTو کیا اپتیما ۲۰۲۱

هیوندای ویژنT و کیا اپتیما ۲۰۲۱

اعلام مشخصات کیا اپتیما ۲۰۲۱ به صورت رسمی 

مشخصات کیا اپتیما ۲۰۲۱ که در کره جنوبی با نام K5 شناخته شده است ، منتشر شد. این خودروی کره ای با موتورهای متنوع در نیمه اول سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد. شرکت کیا تصاویری از طراحی ظاهری نسل جدید کیا اپتیما منتشر کرده بود،ولی اطلاعاتی در رابطه با موتورهای مورد استفاده در آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته بود. کیا اپتیما ۲۰۲۱، که شایعاتی به حذف نام اپتیما و عرضه آن با نام K5 در بازار جهانی داشت، با موتورهای متنوعی در کشورهای مختلف به فروش می رسد. این خودرو با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ به فروش خواهد رسید، که قادر به تولید ۱۷۸ اسب بخار قدرت است. موتور دوم، ۴ سیلندر خطی با حجم ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی بوده که قدرتی برابر با ۱۹۱ اسب بخار در اختیار راننده قرار می دهد.


و کیا اپتیما ۲۰۲۱

 

قدرتمندترین مدل کیا اپتیما ۲۰۲۱ ، اپتیما GT به یک موتور ۲.۵ لیتری توربو شارژ مجهز خواهد شد که قدرتی برابر با ۲۸۶ اسب بخار تولید می کند. انتظار می رود این موتور در سوناتا N-Line نیز مورد استفاده قرار بگیرد. سرعت این مدل در مدت زمان ۶.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.


و کیا اپتیما ۲۰۲۱
کیا اپتیما ۲۰۲۱ با گیربکس ۶ یا ۸ سرعته اتوماتیک در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت، البته در حال حاضر مشخص نیست کدام گیربکس برای کدام موتور در نظر گرفته شده است. مدل کیا اپتیما GT این خودرو کره ای به صورت انحصاری به یک گیربکس ۸ سرعته خودکار دو کلاچه مجهز می شود. در حال حاضر قیمت کیا اپتیما ۲۰۲۱ مشخص نشده است.

 

پرده‌برداری از خودروی مفهومی هیوندای ویژن T

هیوندای با شاسی‌بلند مفهومی ویژن T برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شده است.این کانسپت یک کراس اوور جمع‌وجور با قوای محرکه پلاگین هیبریدی می باشد، که از زبان طراحی جهانی کره‌ای‌ها سود برده و مهمتر اینکه تمرکز خاصی روی سبک زندگی دوستدار محیط‌ زیست دارد.

 

هیوندای ویژنTو کیا اپتیما ۲۰۲۱

 

هیوندای از اشاره به جزئیات مربوط به کابین یا قوای محرکه این کانسپت خودداری کرده اما طراحی ظاهری آن اطلاعات زیادی را مخابره می‌کند. با توجه به نمای جلو و برخی زوایا و خیزهای بدنه می‌توان شباهت هایی از هیوندای توسان 2021 را در این کانسپت دید. نسخه تولیدی توسان نسبت به این کانسپت ساده‌سازی شده است و برخی عناصر طراحی ویژن T در توسان تعدیل خواهند شد.

این کانسپت طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4610/1938/1704 میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز 2804 میلی‌متر اعلام شده است.

مدیر طراحی جهانی هیوندای گفته است:

ما راه حل های خلاقانه ای را در بخش طراحی دنبال کرده و ارزش احساس را از طریق زبان طراحی محصولات خود تزریق می کنیم.

 

هیوندای ویژنT

 

بنا به گفته هیوندای، پروفایل جانبی کانسپت ویژن T حس ادامه‌دار سرعت و حرکت روبه‌جلو را نشان می‌دهد درحالی‌که کاپوت طویل و اورهنگ ها و خط سقف کوتاه آن نشان دهنده‌ی دینامیکی آماده هستند.

از نظر بصری باید به لامپ پنهان برگرفته از کانسپت له فیل روگ اشاره کنیم که جلوه دیگری دارد. شاتر هوای پارامتریک هم یک ویژگی متفاوت است که جزو آئرودینامیک فعال این کانسپت محسوب می‌شود. وقتی خودرو توقف کرده باشد جلوپنجره بسته خواهد بود اما با حرکت خودرو هریک از سلول‌های جلوپنجره حرکت کرده و دینامیک بهتری را به ارمغان می‌آورند.

 

هیوندای ویژنT

 

اما چراغ‌های جلوی پنهان ویژن T پشت سیستم نیمه آینه‌ای قرار گرفته‌اند که ظاهری کرومی داشته و با دستور راننده عملکرد تابشی خود را ارائه می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های طراحی این خودروی مفهومی می‌توان به رینگ‌های کرومی بزرگ، کالیپرهای ترمز نارنجی تیره، سقف شیشه‌ای، درگاه شارژ سمت سرنشین با پوشش کشویی و… اشاره کرد. همچنین از آنجایی که خبری از آینه‌های سنتی نیست بنابراین حدس می‌زنیم این خودرو از همان دوربین‌های مشابه آئودی e-tron استفاده کرده باشد.

دانشنامه خودرو

  • Start Publishing Date
روش های تشخیص و شناسایی قطعات اصلی (Genuine Parts) از قطعات تقلبی

با وجود اهمیت کیفیت قطعه و لوازم یدکی خودرو، وجود قطعات تقلبی و غیر استاندارد در بازار قطعه کشور بسیار قابل مشاهده است که این امر باعث شده گاهی مصرف ...

رونمایی از هیوندای AX در نمایشگاه خودروی هند

به گزارش خبرخودرو، گزارش ها در کره جنوبی حاکی از آن است که این مدل که با کد AX  معرفی می شود در Auto Expo 2020  هند رونمایی خواهد شد. هیوندای همچون ...

هیوندای ویژن Tو کیا اپتیما ۲۰۲۱

هیوندای ویژنT و کیا اپتیما ۲۰۲۱

اعلام مشخصات کیا اپتیما ۲۰۲۱ به صورت رسمی 

مشخصات کیا اپتیما ۲۰۲۱ که در کره جنوبی با نام K5 شناخته شده است ، منتشر ...

رؤیت لوگوی جدید و شیک کیا

رؤیت لوگوی جدید و شیک کیا

شرکت کیا چند تصویر از نصب لوگوی جدید برروی خودروهای خود منتشر کرده است و به دنبال ثبت علائم تجاری جدیدی می باشد، و نسل ...

کیا اپتیما با نسخه سفارشی واپسین نفس های خود را می کشد

کیا اپتیما با نسخه سفارشی واپسین نفس های خود را می کشد

نسل فعلی کیا اپتیما رو به اتمام است و نسل جدید با طراحی جدید وتکنولوژی‌های به‌روز در راه است؛ ...

دستگاه های دیاک خودرو های سواری

دیاگ چیست ؟

در تعمیرگاه‌های سراسر در کنار خدمات مختلف خود، «تست دیاگ» را هم ارائه میشود .دیاگ دستگاهی است که کمک می‌کند .بدون نیاز به باز کردن قطعات ...

سیبک خودرو چیست و علائم خرابی آن کدام اند؟

سیبک خودرو چیست و علائم خرابی آن کدام اند؟ 

قطعاتی از خودرو که نقش بسیار مهمی را در حرکت خودرو ایفا می کنندسیبک نامیده می شوند. سیبک ها معمولا در ...

تشخیص قطعات یدکی اصلی یا جنیون از قطعات تقلبی و غیر اصل هیوندای و کیا

تشخیص قطعات یدکی اصلی یا جنیون از قطعات تقلبی و غیر اصل هیوندای و کیا

قطعات جنیون یا اصلی قطعاتی هستند که از نظر کیفیت و طراحی دقیقا مشابه با قطعه ...

Load More

 تحویل اکسپرس

 مشاوره تلفنی

 پرداخت در محل

 ضمانت اصالت کالا