02133913769 - 09120256652

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 320

روش های تشخیص قطعات اصلی هیوندای و کیا (Genuine Parts) ازقطعات تقلبی وغیراصل

با وجود اهمیت کیفیت قطعه و لوازم یدکی خودرو، وجود قطعات تقلبی و غیر استاندارد در بازار قطعه کشور بسیار قابل مشاهده است که این امر باعث شده گاهی مصرف کنندگان به دلایل مختلف و بدون توجه به عاقبت استفاده از قطعات تقلبی به سراغ خرید این گونه قطعات بروند.کیفیت قطعه و لوازم یدکی خودرو تاثیر مستقیم بر کارکرد و عمر مفید خودرو دارد، حتی در بعضی از موارد به طور مستقیم با امنیت جانی سرنشینان خودرو هم در ارتباط است. وجود رقابت ناسالم از طریق عرضه کالای با کیفیت پایین، قیمت های بدون تناسب و استفاده غیر قانونی از برندهای خوش نام، باعث ذهنیت نادرست مصرف کنندگان می شود و به دلیل ویژگیهای فنی خاص این محصولات، مصرف کننده یا به توصیه فروشنده، مارک را انتخاب می کند یا از برندهای معروف و به اصطلاح اصلی خریداری می کند گاها  افراد ، به علت قیمت پایین‌تر و تبلیغات غیر واقعی از فروشندگان غیرمجاز قطعه مورد نظر را تهیه می کنند.

طبقه بندی ایمنی قطعات یدکی استاندارد

طبقه‌بندی ایمنی و فوق ایمنی بیانگر درجه اهمیت قطعه یا مجموعه می باشد و این که قطعه یا مجموعه، ایمنی است یا تزئینی، تغییری در لزوم استاندارد بودن آن ایجاد نخواهد کرد. طبقه‌بندی استاندارد قطعه و مجموعه، توسط موسسه استاندارد تعریف می شود، ولی بعضی از قطعات یدکی خودرو هستند که هنوز استاندارد ملی برای  آن‌ها تعریف نشده و با تایید کارخانه سازنده و دریافت هولوگرام به بازار عرضه می شود. از آنجایی که نظارت بر فروش قطعات در بازار به عهده موسسه استاندارد نخواهد بود، موسسه استاندارد باید  وظیفه تعریف استاندارد را داشته باشد نه نظارت بر فروش قطعات وارد شده به بازار را . تمام قطعات و مجموعه هایی که در خودرو به کار می‌رود باید استاندارد باشند، چون حتی اگر قطعات ایمن و فوق ایمن هم نباشند، استاندارد نبودن آن‌ها روی کارکرد مجموعه و خودرو تاثیربسیاری دارد.

 

 قطعات اصلی هیوندای

 

نحوه ورود قطعات غیر استاندارد به بازار

غالبا این قطعات از طریق قاچاق وارد کشور خواهند شد و یا تولیدکنندگان غیر مجاز این قطعات را تولید و به بازار عرضه می کند. سود جویان گاهی در گمرک یا آزمایشگاه‌های استاندارد تبانی می کنند که باعث ورود قطعات غیر استاندارد به بازار می شوند .

 

 قطعات تقلبی هیوندای

 

قطعات اصلی یا جنیون چه قطعاتی 

قطعاتی که از نظر کیفیت و طراحی دقیقا مشابه با قطعه ای که کارخانه تولید خودرو آن را تولید می کند باشد را قطعات جنیون یا اصلی می گویندکه این قطعات توسط تولید کننده خودرو تولید ، تایید ، توزیع و گارانتی خواهد شد .تولید کنندگان خودرو از ابتدای مرحله طراحی و تولید خودرو با تولیدکنندگان قطعات همکاری خواهند کرد . تولیدکنندگان خودرو برای اطمینان از بالاترین کیفیت رانندگی خودروهایشان ، قطعات را در مرحله کنترل کیفیت با دقت بالایی بررسی میکنند و برچسب قطعات اصلی یا Genuine Parts Lable  را بعد از تست های کارخانه روی قطعات می چسبانند. تولیدکنندگان خودرو شبکه پخش بزرگی در کشورهای مختلف ایجاد کرده است و شرایط آسانی را برای مشتریان جهت تهیه قطعات فراهم کرده و اطلاعات نگهداری و تعمیراتی را همراه با قطعات منتشر میکنند.

 

 قطعات اصلی کیا

 

شناسایی قطعات اصلی یا جنیون 

برا ی تشخیص خرید لوازم یدکی اصلی با تقلبی به موارد زیر توجه کنید :

1 بررسی نوع بسته بندی

طراحی و بسته بندی قطعات ساده ترین راه شناسایی اصلی از تقلبی می باشد، قطعات اصلی یا جنیون در بسته بندی های مشخصی از نظر رنگ و کیفیت ارائه خواهند شد . حتی از نوع رنگ بسته بندی ، قطعه اصلی از غیر اصلی قابل تشخیص می باشد. رنگ بسته بندی تقلبی تیره تر و یا کم رنگ تر از رنگ بسته بندی اصلی می باشد. همچنین  معمولاٌ‌ موادی که در بسته بندی اصلی به کار می رود مرغوب بوده و این مسئله منجر به کیفیت ظاهری بالاتر بسته بندی اصلی نسبت به تقلبی و همچنین استحکام بیشتر آن خواهد شد.

 

 قطعات تقلبی کیا

 

2 بررسی لوگوی چاپ شده یا حک شده ی تولیدکننده روی قطعات

بررسی لوگوی چاپ شده یا هک شده بر روی قطعات نشانگر اصلی بودن یا غیر اصلی بودن می باشد .اگر قطعه خریداری شده معیوب بوده یا دارای مشکلی باشد ، مشتری میتواند با مراجعه به نمایندگی ها درخواست تعمیر یا تعویض قطعه خریداری شده را بدهد . 

 

قطعات اصلی هیوندای

 

3 کیفیت ساخت قطعات

کیفیت ساخت قطعات اصلی  تا حدی زیادی با قطعات غیراصلی یا تقلبی فرق دارد و کاملا قابل تشخیص می باشد.تولیدکنندگان قطعات تقلبی بیشتر روی موارد مصرفی مثل لنت ترمز ، فیلتر روغن و شمع خودرو سرمایه گذاری خواهند کرد .بررسی دو قطعه اصلی و تقلبی زیر را مشاهده کنید:

وزن قطعات : بدیهی است که وزن یکسانی ندارند و با بررسی وزن قطعات میشود اصلی بودن یا نبودن آن را درک کرد .

نوع آلیاژ کاربردی :  نوع مواد و آلیاژی که در ساخت قطعات اصلی به کار می رود بسیار مرغوب می باشد و به واسطه همین مرغوبیت از سایر مارکهای مشابه متمایز شده است و نوع آلیاژ کاربردی در کیفیت ظاهری قطعه بسیارتاثیر گذار خواهد بود.

 

قطعات فرعی

 

لمس کردن قطعات : گاهی افراد با تجربه از لمس قطعات به اصلی یا غیر اصلی بودن آن پی خواهند برد.

پرداخت کاری سطح : یکی از موارد ظاهری قطعه است و فروشندگان بصورت خیلی سریع به اصلی یا تقلبی بودن آن پی می برند.

▪  نوع جوشکاری‌ : جوشکاری نیز از دیگر راههای تشخیص قطعه تقلبی از اصلی است.

 

قطعات اصلی

 

▪  نوع پرچکاری :  پرچ در قطعات اصلی متمایز با قطعات تقلبی می باشد.

▪  نوع نوشتاری روی قطعه : بطور عمده نوع سایز و یا حک شدن حروف بر روی قطعات اصلی با تقلبی قابل تشخیص اصلی از فرعی می باشد.

4 خرید از فروشگاه های مطمئن

یکی از بهترین راه برای یافتن یک فروشگاه مطمئن که قطعات اصلی ارائه دهد تعمیرکار خودروی شما می باشد که قابل اطمینان است و میتواند اصلی بودن قطعه را برای شما بررسی و تشخیص دهد .البته امروزه با وب سایت های معرفی و مقایسه محصولات کار خیلی ساده تر شده زیرا هنگام خرید از این وب سایت ها میتواند نظرات سایر خریداران را مطالعه و بهترین فروشگاه و بهترین محصول را انتخاب نمائید .

دانشنامه خودرو

  • Start Publishing Date
روش های تشخیص و شناسایی قطعات اصلی (Genuine Parts) از قطعات تقلبی

با وجود اهمیت کیفیت قطعه و لوازم یدکی خودرو، وجود قطعات تقلبی و غیر استاندارد در بازار قطعه کشور بسیار قابل مشاهده است که این امر باعث شده گاهی مصرف ...

رونمایی از هیوندای AX در نمایشگاه خودروی هند

به گزارش خبرخودرو، گزارش ها در کره جنوبی حاکی از آن است که این مدل که با کد AX  معرفی می شود در Auto Expo 2020  هند رونمایی خواهد شد. هیوندای همچون ...

هیوندای ویژن Tو کیا اپتیما ۲۰۲۱

هیوندای ویژنT و کیا اپتیما ۲۰۲۱

اعلام مشخصات کیا اپتیما ۲۰۲۱ به صورت رسمی 

مشخصات کیا اپتیما ۲۰۲۱ که در کره جنوبی با نام K5 شناخته شده است ، منتشر ...

رؤیت لوگوی جدید و شیک کیا

رؤیت لوگوی جدید و شیک کیا

شرکت کیا چند تصویر از نصب لوگوی جدید برروی خودروهای خود منتشر کرده است و به دنبال ثبت علائم تجاری جدیدی می باشد، و نسل ...

کیا اپتیما با نسخه سفارشی واپسین نفس های خود را می کشد

کیا اپتیما با نسخه سفارشی واپسین نفس های خود را می کشد

نسل فعلی کیا اپتیما رو به اتمام است و نسل جدید با طراحی جدید وتکنولوژی‌های به‌روز در راه است؛ ...

دستگاه های دیاک خودرو های سواری

دیاگ چیست ؟

در تعمیرگاه‌های سراسر در کنار خدمات مختلف خود، «تست دیاگ» را هم ارائه میشود .دیاگ دستگاهی است که کمک می‌کند .بدون نیاز به باز کردن قطعات ...

سیبک خودرو چیست و علائم خرابی آن کدام اند؟

سیبک خودرو چیست و علائم خرابی آن کدام اند؟ 

قطعاتی از خودرو که نقش بسیار مهمی را در حرکت خودرو ایفا می کنندسیبک نامیده می شوند. سیبک ها معمولا در ...

تشخیص قطعات یدکی اصلی یا جنیون از قطعات تقلبی و غیر اصل هیوندای و کیا

تشخیص قطعات یدکی اصلی یا جنیون از قطعات تقلبی و غیر اصل هیوندای و کیا

قطعات جنیون یا اصلی قطعاتی هستند که از نظر کیفیت و طراحی دقیقا مشابه با قطعه ...

Load More

 تحویل اکسپرس

 مشاوره تلفنی

 پرداخت در محل

 ضمانت اصالت کالا